CONEXION MQ/CICS

Todo lo relacionado con MQ en ambiente OS/390 o z/OS
Responder
prosas

CONEXION MQ/CICS

Mensaje por prosas » 30 Nov 2011, 12:42

HOLA, QUE TAL TENGO UNA VERSION DE CICS 4.1 Y UNA VERSION DE MQ 7.0.1 EL TEMA ES QUE AL RECICLAR EL QMANAGER LAS CONEXIONES ENTRE CICS/MQ SE QUEDAN EN PENDING Y NO SE CONECTAN LOS QMANAGER'S NO ESTAN Q.SHARING. AGRADECERE SI SABEN DE ALGUN PARAMETRO QUE DEBA REVISAR PARA LA RECONEXION DE MANERA AUTOMATICA.

LuisFer
Colaborador Senior
Colaborador Senior
País: España
Ciudad: Madrid
Ocupación: Otra

Re: CONEXION MQ/CICS

Mensaje por LuisFer » 30 Nov 2011, 16:02

No tengo mucha idea de CICS pero por lo que he podido leer mas abajo, la reconexión es (o debería ser) automática.
En IMS es así.
Solo se me ocurre que las conexiones se queden "colgadas" (por ejemplo una aplicación en una MQGET con espera ilimitada ocupando un "hilo" que no es posible "terminar").
Personalmente abriría un PMR para que IBM te ayudase a "fijar" el problema.

Automatic reconnection and resynchronization
When CICS® is connected to WebSphere® MQ and the queue manager stops, the CICS-WebSphere MQ adapter tries to reconnect after the stoppage has been detected. The connect request uses the same connect parameters that were used in the previous connect request.

If you have specified a single queue manager for the connection, CICS waits for 10 seconds after the stoppage is detected, and then tries to reconnect. If the queue manager has not been restarted within the 10 seconds, the connect request is deferred until the queue manager is restarted, when CICS reconnects automatically.

If you have specified a queue-sharing group for the connection, CICS tries to reconnect immediately when the stoppage is detected. The actions that CICS takes to restore the connection depend on whether or not there are outstanding units of work for the last queue manager, and the setting that you have specified for resynchronization.

If you have specified a queue-sharing group for the connection, you can select appropriate resynchronization actions for CICS using the RESYNCMEMBER attribute of the MQCONN resource definition. Resynchronization works in the same way as it does for the group attach function for DB2®. Resynchronization takes place when the connection to WebSphere MQ is lost and CICS is holding outstanding units of work for the last queue manager. You can choose whether CICS waits to reconnect to the same queue manager, or whether CICS makes one attempt to reconnect to the same queue manager, but if that attempt fails, connects to a different eligible queue manager in the group. A queue manager is eligible for connection to a CICS region if it is currently active on the same LPAR as the CICS region.
Referencia:http://publib.boulder.ibm.com/infocente ... 2110_.html

Saludos
No me sigas, puedo no guiarte, no vayas delante , puedo no seguirte, caminemos juntos y sé simplemente, mi amigo.

LuisFer
Colaborador Senior
Colaborador Senior
País: España
Ciudad: Madrid
Ocupación: Otra

Re: CONEXION MQ/CICS

Mensaje por LuisFer » 30 Nov 2011, 16:11

No me sigas, puedo no guiarte, no vayas delante , puedo no seguirte, caminemos juntos y sé simplemente, mi amigo.

Responder